Jak jsem upekla své první makrónky (macarons)

čtvrtek 30. července 2015



Makrónky obdivuji již nějaký ten pátek. Poprvé jsem je viděla před lety na blogu Chez Lucie a strašně jsem si přála umět alespoň trochu péct, abych se o ně pokusila. Ne, že bych teď uměla péci, ale odvahu jsem postupem času nastřádala :-).
V posledním roce se s makrónkama vyloženě roztrhl pytel, vidíme je na každém rohu, do svého repertoáru je postupně zahrnují všechny kavárny a každý zákazník si je fotí (jsou totiž děsně fotogenické) :-). Makrónky jsou prostě hit! Poslední kapkou pro mne byly neskutečně krásné makrónky na instagramu Kristine_mysecret, a já tak začala podrobněji pročítat recepty. Pročetla jsem pořádně asi 4 recepty, ve kterých se dokola opakovalo, že upéct makrónky je docela věda a že u nich něco jako "by voko" fakt nefunguje. Tentokrát jsem byla ale natolik odhodlaná, že mě tato slova ale vůbec nezarazila, a proto jsem se dnes ráno úspěšně vydala hledat mandlovou mouku do Lidlu. :-)
Vítězný recept, ze kterého jsem čerpala, se nakonec stal tento z blogu Z ghetta blog.



A jak jsem je tedy vyrobila?


Na výrobu cca 30 skořápek- tedy 15 makrónek (mně tedy ve finále vzniklo 10 makrónek :-) ) je potřeba:
  • 45g bílků (1-2)
  • 13g krystal cukru
  • 100g moučkového cukru
  • 55g mandlové moučky (zakoupila jsem v Lidlu)
  • práškové potravinářské barvivo
Jelikož jsem kopyto, pro jistotu jsem si dopředu vytiskla i šablonu :-).
  1. Mandlovou mouku jsem smíchala s moučkovým cukrem a projela jsem je ještě pořádně dohladka mixerém. Následná směs by se měla ještě prosít jemným sítem, to jsem však doma nenašla, takže jsem tento úkon neprovedla a spoléhala jsem na mé důkladné promixování ;-).
  2. V druhé nádobě jsem našlehala vaječné bílky do pěny, do které jsem přidala cukr krystal a práškové barvivo. Se šleháním bílků by se nemělo pospíchat, aby se do pěny nedostalo moc vzduchu, proto jsem mixovala maximálně na druhý stupeň. Prozatím používám levné práškové barvivo, které je k dostání v každém supermarketu, ale do budoucna si jistě pořídím nějaké kvalitnější, protože toto barvivo má tendenci se již po pár minutách zpéci (nejpatrnější je to na modrém barvivu).
  3. Tuto našlehanou pěnu z bílků jsem pak zapracovala do směsi z mandlové mouky a cukru.
  4. Výsledná hmota by neměla být příliš hustá, jinak by mohly makrónky popraskat. 
  5. Touto hmotou jsem pak naplnila cukrářský sáček s kulatou špičkou a vyplnila jsem jí kolečka šablony, které byly na plechu pod pečícím papírem. 
  6. Plechem jsem následně několikrát "třískla" o stůl, aby se z těsta uvolnily bublinky vzduchu.
  7. Budoucí skořápky makrónek jsem pak nechala 30 minut na vzduchu zaschnout, aby makrónky získaly hladký a lesklý povrch.
  8. Po 30 minutách jsem plech vložila do předem vyhřáté trouby na 150 stupňů a pekla 14 minut.
  9. Po upečení nechala stydnout, zatímco jsem si tvořila náplň :-)


Náplň:


Jelikož u skořápek nefunguje "by voko", "by voko" jsem proto naplno využila u náplně :-D. V podstatě jsem našlehala šlehačku s moučkovým cukrem, potravinářským barvivem a malinovou marmeládou. :-)
Tyto macarons byly mým úplně prvním pokusem, proto nejsou zdaleka dokonalé. Já osobně však mám radost, že jak vzhledem tak i chutí ty pravé macarons alespoň připomínají :-D.
A jsem z nich natolik nadšená, že již teď se mi v hlavě honí další nápady :-).






Co Vy a makrónky? :-)

2 komentáře

  1. Fíha!! :O jsou krásné! :) Dlouho sbírám odvahu... Je mi 14 let a peču od malička... Makronky jsou mým dlouhodobým projektem číslo 1.. :D Děkuji za recept! ;) Máte krásnou prezentaci, pravda jsou velmi fotogenické! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář! :-)